Ostatnio oglądane

Ostatnio oglądane

Informacje

Rozmiar 205/55 R16 V - test opon całorocznych ADAC

4 marca 20206 min

Opony całoroczne są dobrym wyborem dla kierowców, którzy nie przepadają za sezonową wymianą opon i zazwyczaj pokonują krótkie dystanse. Chcąc wybrać dobre opony całoroczne, mamy do wyboru naprawdę dużo modeli, a decyzja ta nie należy do najłatwiejszych. Dlatego też znaleźć możemy testy opon całorocznych 2020, które mogą być pomocne przy wyborze najlepszego modelu.

Decydując się na opony całoroczne , musimy mieć na uwadze, że nawet najlepsze modele nie są tak dobre, jak opony dedykowane poszczególnym porom roku. Jest to jednak dobre rozwiązanie dla tych kierowców, którzy samochodem jeżdżą przede wszystkim w mieście, preferują spokojną jazdę oraz decydują się na pokonywanie krótkich tras.

Niemiecki automobilklub ADAC co roku dokonuje testów różnych rodzajów opon. Tym razem test opon całorocznych dotyczył rozmiaru 205/55 R16 V. Sprawdzono różne modele, które brały udział w konkurencjach, mających na celu zaprezentowanie ich osiągów podczas różnych warunków pogodowych.

Opony 205 55 r16 91 v do jakich modeli samochodów?

Opony w rozmiarze 205/55 R16 V montowane są do takich aut jak m.im: Passat, VW Golf, Audi A3, A4, A6, Mercedes Klasy C, BMW Seria 3, Renault Megane, Laguna, Seat Leon, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Fous, Scoda Octavia, Superb.

Opony 205 55 r16 91 v najlepsze modele

Test opon całorocznych 2020 skupiał się na 7 modelach opon. Co ciekawe, żaden z testowanych modeli nie otrzymał oceny „bardzo dobrej”, a nawet „dobrej”. Najlepszą oceną w tym sprawdzanie była ocena „zadowalająca”, a otrzymały ją w teście dwie opony. Trzy modele zostały ocenione na „dostateczne”, zaś dwie ostatnie oceniono jako „niedostateczne”.

Na pierwszym miejscu w teście opon ADAC Michelin Cross Climate zajęły pierwsze miejsce. Specjaliści z ADAC, Cross Climate ocenili na najwyższym poziomie ze względu na zużycie. Opony całoroczne równie dobrze poradziły sobie na mokrej i suchej nawierzchni, podobnie jak na zaśnieżonych drogach. Wśród klientów opony Kormoran otrzymały średnią notę wynoszącą 5,3 w sześciostopniowej skali. Użytkownicy uznali produkt za „oponę rewelacyjną”. To, co spotkało się z największym uznaniem kierowców to jazda na suchej nawierzchni.

Drugie miejsce zajęły opony VredesteinQuatrac 5, które w teście ADAC podobnie jak CrossClimate otrzymały ocenę „zadowalającą”. Jest to produkt przeznaczony do codziennej jazdy – asymetryczny bieżnik zapewnia nam bezpieczeństwo na mokrej drodze, zaś sam model oferuje nam zrównoważone osiągi. Test opon całorocznych 2020 wykazał, że opony te najlepiej poradziły sobie podczas jazdy na lodzie. Oszczędność paliwa oraz odporność na zużycie to również cechy, które docenili specjaliści.

Kolejne, a zarazem ostatnie miejsce na podium w teście ADAC przypadło NokianWeatherproof. Opony te zostały ocenione jako „dostateczne” przez specjalistów ADAC, Nokian V ponadto zdecydowanie wyróżniły się spośród konkurencji pod względem jazdy na śniegu. W tej konkurencji zdobyły lepsze noty niż opony, które zajęły wyższe miejsca w rankingu. Na szczególną uwagę w tym modelu według kierowców zasługuje bezpieczeństwo jazdy oraz dobre parametry niezależnie od pory roku.

Opony GoodyearVector 4 Seanson G2 oraz Pirelli CinturatoAllSeason są to kolejne propozycje, które otrzymały ocenę „dostateczną” w teście opon całorocznych w rozmiarze 205/55 r16. Klienci jednak oceniają je nieco lepiej, niż wykazały to testy. Opony Vector uzyskały notę 5,5, zaś Cinturato – 5,1. Z kolei w konkurencjach przeprowadzonych przez specjalistów ADAC, uzyskały gorsze wyniki, zwłaszcza podczas jazdy na mokrej i suchej nawierzchni oraz po ośnieżonych drogach.

Modele, które znalazły się na najniższych pozycjach, zyskując ocenę „niedostateczną” to m.in. HankookKinergy 4S H740 oraz Bridgestone Weather Control A001. Obydwie opony całoroczne niezbyt dobrze sprawdziły się w teście, lecz i tak najgorzej wypadły podczas jazdy po śniegu i lodzie. Ich jazda na suchej nawierzchni również nie była zadowalająca.

Jakie parametry bierze ADAC pod uwagę podczas testowania opon? Całkowita ocena modelu jest zależna od elementów branych pod uwagę w trakcie poszczególnych konkurencji. Każdej z nich przypisana jest odpowiednia waga. Parametry, które jako pierwsze brane są pod uwagę to przyczepność na mokrej nawierzchni, co stanowi 30%, osiągi na śniegu – 20% i po jezdni suchej – 15%. Odporność na zużycie oraz spalanie paliwa nie jest zbyt ważnym kryterium, podobnie jak jazda po oblodzonej powierzchni – stanowią po 10% całości oceny. Hałas emitowany przez poszczególne opony jest najmniej istotnym parametrem według specjalistów, gdyż przypisuje mu się tylko 5%.

Znajdź opony w naszym sklepie

Pomoc

Szerokość205
Profil55
Średnica16
Sezon

Pomoc